it’s my New York

Not to sound like a super old white man but boy do I miss the old days sometimes. Its 1:30pm. By now, several years ago I would have had two awesome blog posts up and 4,000 blog views to show for it. By midnight I’d be at 9k. Had I known the internet and my life would turn my brain to swiss cheese like so I might have relaxed a bit on the social media front. I am gently to greatly trying to undo those bad habits. We will begin at technological then gradually coast into chemical. Winkity wink. My phone in short, is driving me crazy. Mass-communications. I’m in a loop.

I am pretty sure my Detroit friends will love and hate my blog title. A lot of people ask me “Why Detroit?” I spend a week each month there. I went for my sixth time and got back yesterday. What’s up with Detroit? -aside, and why do I go there. I mean I see myself as this vagabond type who “sometimes does things”. This day in age, I am completely wrong as stated before about how no one stops and reflects anymore, cos people have always stopped and reflected on me and when it happens in droves it can overwhelm me. When I see those who drive me insane on purpose doing it together from different avenues I fucking explode. Which is happening now to be frank.

It comes with online popularity exposure obsession. You get disgusted with yourself too. I got to a point last night in bed where I was like okay I am going to DO ALL THIS GOOOOOD. Creatives go to the brink and back again. I made this ranty Facebook post yesterday, I did it to myself, although and to be honest I was expecting to be ignored. As usual! I just wanted to say it then run away from it but then “it got all these likes” which means absoloutely nothing other than a personal triumph that people maybe sometimes need. Then the playa haters came out and chimed in. I just want to be an artist and yeah, only get nice feedback. I want to say this is an orange and have people agree that it’s an orange. Just let me share, is that cool? So the chopping block came out and unfriending has begun. Instead of feeling like shit about it I am feeling great. I’m going to go back to sharing my amazing life and trip to Detroit now though.

Before I forget, here is a 16 year rtm anniversary montage RSSR put together for me thx buddy and thx to all fer sticking by me all these years here’s to sixteen more and to flying cars.

Maybe I should have put pants on for this photo and saved myself the headache. I liked how it was the only photo I took where I liked my face, the lighting of it and my hair was pretty blond. I was mid-changing. This is how my life happens and how I document it, I don’t think about it or plan a way to buck the system.

Lizzy planned a surprise bday for her dad so we went to Windsor for the grand affair. We got balloons done up and some party crap for the table and dad to wear. Lizzy ordered and had made an epic cake too. These are Lady Gaga glasses we couldn’t figure out why they were so bloody cool. Then I noticed the decal on the side. Oh. Right. Reminded me of the pink paint I wore for Theatre Bizarre’s night 2.

Ghetto Recorders Studios used to be housed behind me here. Sacred ground. Sometimes you just got to throw down an MJ pose in some steam to give thanks. Thanksgiving week afterall.

Had a super lovely brunch at Townhouse. Detroit is such a holiday experience for me because Lizzy always orders for us. I don’t have to make decisions. I mean sometimes I do yes. I appreciate dining with foodies who make all the right calls.

This was cheese night. Oh we went there. Talkin’ Limburger, a citrus ginger asiago (meh), I forget the others you can look on my FB if you super want to know. I wore my prom dress for the occasion. It looks slinkier on me now than it did when I was 18 it’s basically like wearing a drape that’s a shift you could be pregnant and look amaze in it. We are drinking Malbec if you must know.

Then I destroyed the universe when I walked by this tiny car.

I’m going to amp up my cardio and aerobics. Use the pool. I want to get toned. Goals goals goals.

Raymes Bond.

Detroit Tigers what’s up.

Pizza party night.

Yep I’m that guy.

No trip to the D is complete w/o visiting Doc. Brought him his fav drink too. Squirt and Tequila. Yes it’s true I would not let the word squirt go for a good 5 minutes or so. Squirt is grapefruit-based. Which is kinda pee tastey not that I drink pee but it’s an acquired sharp taste sometimes like blechhhhhhhhhhh enough. Um. Yeah.

Sometimes it feels fruitless to humble brag about shit my audience wont care about or know about. Anyway. I was asked to flash the crowd (camera flash not tits) for the videographer filming Marc Houle’s set. He’s a BIG DEAL in Europe. Straight outta Windsor. This was at TV lounge we went right from the train over the border to Detroit. I changed on the train. All so exciting. Every time I photographed the crowd they all raised their arms for me now I know why dj’s feel like messiahs. Minxed about vip asf up there it was our one big night out.

Detroit has so much amazing WTF. One could classify it as a cold New Orleans. Oooooooooooooooh-wheeeeee they gon’ love this!

A Pure Detroit store is housed in the Guardian Building. Which is an Aztec, art-deco inspired grandiosity of a structure. This is where my Detroit City shirt came from and you get a free coffee when you buy it. The city of Detroit gives love to all fellow vendors and really pumps the economy there this is why the art scene is booming, etc.

Life is all about balance.

TV lounge photoshoot. My first nights in Detroit are always a bit batty, wild, fun, where the heck am I? I meet a lot of Canadians in Detroit.

Gaga glasses.

White Stripes did their first two albums behind me here. Jack White chatted up Lizzy last week at Gold Cash Gold. Nice nice.

LG did an awesome blend that she smeared all over this chicken while in her lingerie. I smashed the sesame seeds for her with that mortar and pestle. I was not in lingerie though I was probably dressed like hot garbage which is lingerie to some.

Spotted in Windsor. Obviously French.

Lots of dope shit in #Detroit like the Heidelberg Project where this artist took an entire neighbourhood and constructed the most insane installations plot by plot and people come from worldwide to see it. This is just one of many constructions I captured for ya.

Yesterday afternoon. Turrah!

The Guardian Building is so opulant. I don’t know how I feel about Christmas this year. It’s going to be a crazy asf month.

I thought these were stolen when we stayed at The Sheraton. They weren’t. My superhero boots. I put them on and pranced around like a clompy giraffe with no actual prancing, are these too much? Yes. Very much so and very much so aren’t coming off.

Sometimes you just got to toast yo damn self.

Eat chicken in bed.

The two L’s.

Brunch was delightful.



Can you tell we have a fun time? Why Detroit? This is why. Because ding dong.

This store doesn’t have the shot glass I’ve been eyeing for Johnny. Ughhhh.

Another Heidelberg Project house. TTYL everyone it’s quittin’ time tootle-ooh to be continued.

Babe Asylum


Broom broom lets go.

It just never ends does it. There will even be more in another post after this oh w/e carry on wayward son.

Lizzy ordered these and they arrived the day after Theatre Bizarre was over LOL.

We wore them over to the wine bar and that was about it. I have a comedy bit about the wine bar fyi.

Fun idea me! RSSR did my minx tat I was like stay in the lines bruh!

Can you imagine being in a full body latex outfit?

It says UNHOLY between your heads. Hmm.

Good times!

Not to make you conceited but costume win, bow to the kweeeeeeeen.

Ding dong don’t GAF tho. (give a fuck to the old people ur welcome).

Gorgeous Masonic Temple WHAT.

Do you see the level of costumes? I have an insane batch Lizzy sent me ready to go but I’m not opening that folder because my brains will explode.

This guy lunged at me and scared me, not really but you know so I was like okay so it’s on now.

Unicorns are hard to find.

Love this goddamn shot.

Hot mess. Feather sighting. Pink paint Mad Max Warriorette was here.

Babe Asylum brunch breakout okay I am just writing nonsense here people who cares.

Dully’s is the best.

Spooky emo rando.

Michigan Ave.

I’ve hit the wall now. time for a T-O!